domingo, 8 de enero de 2012

Sessió dia 22/11/11

Avui cada grup ha presentat la seva exposició sobre la inclusió de les TIC en el currículum escolar. A través de les exposicions dels meus companys he après i també profunditzat en els meus coneixements sobre diferents recursos tecnològics que s’estan utilitzant actualment en nombroses escoles.

Així doncs, un dels recursos que més m’han interessat i que crec que afavoreixen més a enriquir el procés d’ensenyament-aprenentatge que han de fer els alumnes és la pissarra digital. Tot i que aquest és un recurs ja conegut per nosaltres, ja que n’ hem parlat sovint a classe, i, alguns, fins i tot, l’han utilitzat, no podem oblidar, que és un recurs que ens ofereix moltíssimes possibilitats i també activitats, on els infants poden experimentar amb les tecnologies i, sobretot, desenvolupar la seva autonomia, ja que permet una gran participació per part dels infants.

A part, gràcies a les exposicions dels meus companys i companyes, també m’he pogut assabentar que existeixen dos tipus de blocs, el bloc del mestre i el bloc de l’escola. Crec que és molt positiu que s’utilitzin eines com el bloc a les escoles, ja que són recursos que ens permeten, sobretot, compartir informació. D’aquesta manera, crec que tot són avantatges, ja que tant els mestres, com els alumnes, com les seves famílies en poden formar part, estrenyent així les relacions entre l’escola i la família i permetent que hi hagi una comunicació fluida i bidireccional en tota la Comunitat Escolar. A través d’aquesta eina, els mestres poden explicar el dia a dia dels seus alumnes a l’aula, els pares se’n poden assabentar gairebé de forma instantània i, a més, els alumnes també en poden formar part i intervenir o, fins i tot, realitzar activitats addicionals, de repàs, etc...

 Altres recursos que han anat sorgint al llarg de les diferents exposicions han estat els contes virtuals, que són un recurs que permet motivar als infants, ja que crida molt la seva atenció. També hem parlat sobre diferents programes que utilitzen els infants per dibuixar, com ara el Kid Pix , que permeten que els infants deixin anar la seva creativitat, tot apropant-los a les tecnologies. A més, també trobo interessant l’ús de càmeres digitals a les aules i l’ utilització de diferents entorns virtuals que permeten la comunicació i l’intercanvi d’experiències entre alumnes de diferents centres.

 Com a reflexió final, vull afegir, que penso que compartir les nostres exposicions ens permet profunditzar i enriquir molt més el nostre coneixement sobre els temes que anem tractant en aquesta assignatura i, personalment, crec que els recursos que hem tractat en la sessió d’ avui faciliten als infants portar a terme un aprenentatge significatiu i autònom, a l’hora que es van adaptant i apropant a les tecnologies que, des de que són molt petits, formen part del món que els rodeja.

No hay comentarios:

Publicar un comentario