lunes, 10 de octubre de 2011

Sessió dia 22/09/11

Avui a classe hem tractat el tema de la Imatge i la Comunicació. Primerament, hem aprés a diferenciar entre el diferents tipus d’Imatge, que són la imatge natural i la imatge artificial, que pot ser bidimensional o tridimensional. També hem parlat sobre les diverses funcions de les imatges. Aquestes funcions són les següents: màgica (Paleolític), comunicativa (Neolític), religiosa, narrativa, pedagògica, publicitària, descriptiva, artística, lúdica i de senyalització. Seguidament, hem tractat el concepte de Percepció i hem vist que aquesta depèn de molts factors, com ara la nostra cultura, les nostres experiències, el nostre context...
Un altre concepte que hem treballat ha estat la Comunicació, on s’ha de transmetre un missatge entre l’emissor i el receptor.
A més, hem parlat de les imatges com a signes de comunicació i hem vist que aquestes donen lloc a la imatge icònica, la senyal i el símbol i hem reflexionat sobre les avantatges de la utilització de signes en lloc de paraules en la comunicació. Aquestes avantatges són: la captació immediata, el fet de no existir les diferències idiomàtiques, la facilitat de memoritzar-los i el fet de poder transmetre informació difícil d’explicar amb paraules, per exemple, un mapa.
Posteriorment, hem parlat també dels signes en la Publicitat que són: el símbol, el logotip i l’anagrama i per últim, hem tractat el tema de la interpretació d’imatges on hi juguen un paper clau la denotació (lectura literal) i la connotació (lectura subjectiva).
Un cop feta l’explicació, l’Àngels ens ha mostrat un llibre molt bonic on es relacionaven les paraules de la narració amb senyals que representaven allò que s’estava explicant.

En aquesta sessió també hem fet un exercici molt divertit per parelles en el qual havíem de dibuixar, en 10 segons, amb el programa Paint, totes les paraules que l’Àngels ens anava dient.

No hay comentarios:

Publicar un comentario