miércoles, 19 de octubre de 2011

Sessió dia 11/10/11

Avui a classe hem fet un debat on tots els grups hem pogut exposar les idees principals dels nostres articles.
Primer de tot, però, el Joan-Anton ens ha posat uns escrits molt antics amb els quals hem pogut fer una comparativa entre l’escriptura i la tecnologia, ja que en aquests escrits es copsava la idea que l’escriptura no era bona per als estudiants i que els faria anar enrere en comptes d’ endavant, i els faria creure’s que eren intel·ligents mentre que no serien més que uns ignorants. Així doncs, l’escriptura, en el seu moment, també va ser rebutjada per alguns, igual que passa actualment amb la tecnologia. M’ha agradat molt aquesta comparació entre l’escriptura, que podem considerar la primera tecnologia, i la tecnologia actual i la reflexió que n’he extret és que, sovint, els canvis són difícils de ser acceptats per molta gent, però hem de dona’ls-hi la oportunitat ja que molts cops ens faciliten la vida i ens ajudem a millorar en molts aspectes.

A continuació faré una síntesis dels temes més importants i interessants (segons el meu criteri) que han anat sortint als diferents articles dels meus companys.

En el primer article, es parla de professor com un acompanyant que ha de portar als seus alumnes a “bon port” i ha de conèixer el món que els envolta i ensenyar-los a navegar.

En el segon article s’ha parlat de que com a mestres ens hem de proposar que els alumnes no només escoltin i llegeixin (de manera que tinguin un paper passiu), sinó que ells mateixos creïn, siguin actius i no simples espectadors. També hem d’educar ens els alfabetismes múltiples a través de l’accés, l’anàlisi, l’avaluació i la creació.

El tercer article ha estat el del meu grup sobre el Clic, del qual ja vaig parlar en la sessió passada.

En el quart article han aparegut els conceptes TIC (tecnològicament) i TAC (pedagògicament). Aquest segon concepte és una idea que costa bastant d’entendre i de portar a la pràctica des de el Departament d’Educació, ja que no és el mateix el que es proposa amb aquest concepte que el que realment passa a les escoles.

En el cinquè article s’ha parlat de la desigualtat d’oportunitats. També de que hem de comprendre que les tecnologies no es solapen, sinó que es complementen i que en un món digital com el que vivim, sobretot, els joves poden fer moltes activitats alhora, com ara estar a l’ordinador, mirar la televisió i escoltar música, cosa que, en educació, provoca que els alumnes puguin desconnectar totalment del lloc físic on es troben a través de les tecnologies.

En el sisè article, s’ha tractat l’evolució de les tecnologies des de la dècada dels 80 fins al s.XXI. Així doncs, s’ha parlat de l’EAO (Ensenyament Assistir per Ordinador) que és un dels primer programes que van existir. També s’ha esmentat la introducció del CD Rom, que va aportar grans canvis i millores i, per últim, d’Internet, que ha permès als alumnes ser més autònoms, ja que posa una gran quantitat d’informació al seu abast.

En l’últim article, en termes generals, s’ha parlat de la instrumentalització de l’ensenyament de les TIC i de que l’estat no inverteix en la formació del professorat. 
                                                   

No hay comentarios:

Publicar un comentario