lunes, 10 de octubre de 2011

Primera sessió

Avui hem fet la primera classe d’Alfabetització Digital. En aquesta classe hem parlat sobre el Projecte Indaga’t. Aquest projecte es basa en l’ensenyament i l’aprenentatge socioconstruccionista.
Durant aquesta primera sessió també hem tractat un concepte que és la multialfabetització i que m’ha semblat molt interessant. La multialfabetització engloba tant el saber escriure i llegir, indispensables en la societat actual, com tenir un bon domini de les TIC.
Un dels altres aspectes que s’han tractat en aquesta primera sessió i que m’ha impactat més és que des del projecte Indaga’t es defensa l’avaluació continuada, cosa que em sembla molt interessant i que s’ha de tenir molt en compte, ja que, gairebé sempre, degut que estem cursant Educació Infantil, ens sentim a dir que la millor avaluació és aquella que és contínua i que valora l’esforç i treball de l’alumne i no només els resultats, tot i que molt sovint, rebem un missatge contradictori per part dels mateixos professors que ens avaluen en base a les qualificacions obtingudes, sobretot.
Indaga’t també vol promoure la col·laboració entre el professorat, ja que, d’aquesta manera, pot compartir coneixement i intentar millorar cada curs.

Per últim, m’agradaria ressaltar una dada que també m’ha sobtat: pel que fa a la retenció de coneixements, els alumnes recorden un 79% d’allò que discuteixen i diuen i un 90% d’allò que diuen i, a més a més, realitzen. Crec que aquest fet es deu a que discutint sobre una qüestió i, fins i tot, portant-la a la pràctica, els alumnes aconsegueixen sentir molt més propera la informació que estan rebent i l’acaben fent seva, cosa que no passa tan significativament només veient i escoltant, és a dir, rebent un ensenyament únicament transmissiu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario